סופה של ישראל -תרחיש 1

אם יש דבר שאנו היהודים למדנו היטב, זה שאם יש מישהו שאומר שהוא מעוניין להשמיד אותך, אז חייבים לקחת אותו ברצינות, להניח שהוא מתכוון למה שהוא אומר והוא גם יבצע את זה בהזדמנות הראשונה שתהיה לו. אז עכשיו נשאר רק לבדוק מי מודיע שהוא מעוניין בהשמדתנו? אם נניח רגע את החרדים והציונות הדתית בצד, אז אירן היא המועמדת העיקרית. במקרה האירני גם אם אנחנו מעוניינים להדחיק את רצונה להשמידנו, אירן לא מאפשרת את זה. אירן היא גורם שיש לו גם את העוצמה, גם את היכולת וגם את הרצון לבצע את השמדתה של ישראל, היא מודיעה באופן פומבי פעם אחר פעם על כוונתה ואפילו יותר מזה, היא מבצעת פעולות משמעותיות בכיוון ומשקיעה בפרויקט השמדתה של ישראל עשרות מיליארדי דולרים. 
כיצד אירן מתכננת לבצע את השמדת היהודים בישראל. בראש רשימת האמצעים נמצא כמובן הנשק הגרעיני, אירן מפתחת נשק גרעיני שישמש ביום מן הימים להשמדתה של ישראל, היא מפתחת גם אמצעי שיגור וסביר להניח שבתוך כמה שנים תהיה לאירן פצצה. השאלה האם היא תעשה בה שימוש. כאן התשובה מסתבכת מעט, האיראנים הם הכל חוץ מטיפשים, למעשה הם האוייב הכי חכם ומתוחכם שהיה לישראל מעולם. זאת אומרת שאירן מודעת לכך שהתגובה הישראלית תמחוק אותה מהמפה, זו תהיה השמדה הדדית. לכן סביר שאירן תנסה להשמיד את ישראל באמצעים אחרים, קוונציונלים. אלא שגם מתקפה קוונציונלית עדין לא תמנע תגובה גרעינית מישראל ובשום מקום לא כתוב שרק לאירן מותר להכות מכה גרעינית ראשונה. ישראל עם הגב אל הקיר עלולה בהחלט לבחור באופצית שמשון. אם כך כיצד האיראנים יכולים להשמיד את ישראל מבלי לחשוף את עצמם לפגיעה? התשובה היא כוחות פרוקסי, איראן תפעיל את שלוחותיה סביב ישראל ובתוכה על מנת להביא לקריסתה של ישראל. הכוחות שעומדים לראשותה של אירן הלכה למעשה מקיפים כבר את ישראל מכל הכיוונים וגם מבפנים. 
הכוח המרכזי העומד לראשותה של אירן הוא החיזבאללה. החיזבאללה הוא הכוח האירני המובהק ביותר, הוא מזוהה איתה באופן רישמי, סר למרותה באופן מלא, החיזבאללה הוא למעשה יחידה של משמרות המהפכה, הוא צבא טרור בעל עוצמה של מדינה. אירן הפכה גם את סוריה לבסיס של משמרות המהפכה, היא מקימה שם ארגון מקביל לחיזבאללה, חמוש היטב, מאומן שלחייליו יש ניסיון קרבי עשיר מאד. ישראל אומנם מפציצה את שיירות הנשק אבל אפשר לומר במידה גדולה של ביטחון שצה"ל מצליח רק לשבש את תהליך בניית הכוח, אבל לא למנוע אותו. אפשר להניח שבעוד כמה שנים חיזבאללה 2 יהפוך לעוצמתי לא פחות מחיזבאללה 1 ואפילו יותר. כוח נוסף העומד לראשותה של אירן הוא אירגוני הגיהאד הפלשתינאים, החמא"ס, הגיאהד וכל השאר. האירגונים האלה מאומנים על ידי אירן, מחומשים, אבל הם לא מנוהלים באופן ישיר, הם עצמאים והם גם סונים. הסכסוך הסוני שיעי במזרח התיכון הוא סכסוך שמובילה סעודיה, אבל סעודיה נחלשה, העולם הערבי מביט בה ורוצה להקיא, הכסף שיש לה כבר לא עושה את הקסם, המוני הסונים המדוכאים והרעבים מוכנים לשתף פעולה עם השיעים במטרה לחסל את ישראל וגם את סעודיה. הפלשתינאים מחזיקים במדינת הטרור שלהם בעזה, ויש להם את יהודה ושומרון ששולטת על כל גוש דן. ישראל ברוח חוכמתה הקימה ישובים בלב המרחב הפלשתניאי והיא תאלץ להחזיק כוחות ולנהל קרבות בעומק השטח. כוח נוסף מאד משמעותי הוא ערביי ישראל. זו מתמטיקה פשוטה, מה האחוז באוכלוסייה בעלת התפלגות נורמלית שהוא ימין קיצוני בדעותיו, נניח 10%. נגיד שמתוך ה 10%, יש רק 2%, שיהיה מוכן לצאת לקרב, זה משאיר אותנו עם 40 אלף לוחמים פונציאלים בעלי אזרחות ישראלית. צריך להיות נאיבי באופן עוצר נשימה על מנת להניח שאירן לא מחזיקה בתוך מדינת ישראל חוליות מאומנות וחמושות שמוכנות ביום הפקודה להסתער על בסיסי חיל האוויר ושאר המתקנים האסטרטגים של מדינת ישראל. אני כמעט בטוח ב 999.9% שבעמדה שלטת שצופה וקרובה לנמל הצבאי בחיפה, ישנה חוליה מצומצמת שחמושה בנשק  כלשהוא, זה יכול להיות רקטות או מרגמה 80 מ"מ, וברגע הנכון הם ישגרו את הפצצות על ספינות חיל הים שצפות כמו ברווזים במטווח. כרגע חברי החולייה ממודרים לחלוטין ולא חוצים את הכביש באדום גם כהולכי רגל. החלק האחרון הוא כוחות שיפגעו בישראל מתוך השטח המצרי, והירדני. בדואים בצפון סיני שמנהלים קרבות מול הצבא המצרי והם לא יהססו להצטרף לחגיגת הגיהאד ברגע שהוא יפרוץ וגם חוליות מתוך השטח הירדני שכרגע הם רק ספוקלציה והסבירות שהמשטר הירדני יאפשר את הפעילות שלהן היא נמוכה, אבל היא עדין קיימת.
מצויין, אז איך תראה המערכה? היא תתחיל כאינתיפדה עממית, התקפה מעזה או מלבנון. לא צריך להיות תיאום בין הכוחות, המטרה האיראנית היא למוטט את יכולת ההפעלה של צה"ל. מדינת ישראל היא מדינה קטנה עם צבא קטן, הכוח שלה מבוסס על ארגון באמצעות שליטה מרכזית וטכנולוגיה. פגיעה באחד ממרכיבי הכוח האלה תמוטט את הצבא הישראלי. הפלשתינאים ביהודה ושומרון יסתערו על התנחלויות, יחדרו לישובים הנמצאים ליד הקו הירוק וישגרו חוליות למרכז הארץ.  ממזרח ירושלים יפרצו למערב העיר. ערביי ישראל יחסמו את הודאיות, ואדי ערה וואדי מיילק, מהמשולש יפרצו לישובי השרון והמרכז, ומהצפון יסתערו על ישובי הצפון. במקביל הבדואים בנגב יסתערו על בסיסי חיל האוויר, ישביתו אותם וגם יפגעו במטוסים. הם ינתקו את הנגב. המהומה בישראל תהיה אדירה, חיילי המילואים יצטרכו לבחור בין להגיע ליחידות שלהם לבין להישאר ולהגן על המשפחות שלהם. הבעיה הישראלית המרכזית בנקודה הזו היא, אין לישראל משמר לאומי. האוכלוסייה הישראלית מופקרת בשגרה, הפרוטקשן הוא ענף כלכלי מרכזי, לאזרחי ישראל אין נשק ואין שום יכולת להגן על עצמם. בזמן מלחמה האוכלוסייה תהיה חסרת הגנה בפני התקפות, זה ישבש את כל היכול של צה"ל לגייס מילואים ולנוע בכבישים. 
המהומה הזו תאפשר לחיזבאללה שימטיר על ישראל מטחי רקטות לכבוש את הגליל ולהסב אבדות כבדות לצה"ל, שיהיה ללא חיפוי אווירי וכוחות שלו ינועו דרומה. מסוריה חיזבאללה 2 יכבוש את הרמה ויחבור לכוחות מלבנון. החמא"ס מעזה, יחד עם שאר אירגוני הגיהאד יפשטו על כול אזור הדרום ויצטרפו אל הבדואים מהנגב ומסיני. הלכה למעשה צה"ל יפסיק להתקיים ככוח לוחם מאורגן והאוכלוסייה הישראלית תושמד. בשלב הזה התגובה הישראלית יכולה להיות שיגור נשק גרעיני מהצוללות על לבנון, סוריה ואירן ואולי גם על עזה. ברירת שמשוןאבל גם הפעולה הזו משמעותה סופה של ישראל כישות מדינית עצמאית. 
מדינת ישראל היא אנומליה מרחבית ומקיימת פרדקוס עצמי מכל בחינה אפשרית. היא גם מדינה וגם גטו, היא חברה באו"ם אבל חלק גדול מהעולם לא מכיר בזכותה להתקיים, היא מדינה אירופאית במזרח התיכון, היא קולוניה של מתיישבים אבל גם חזרתו של עם ישראל למולדתו. אבל האנומליה העיקרית זה האופן שבו היהודים בישראל מאמינים שהם חיים במדינה נורמלית. שום אוכלוסייה נורמלית לא הייתה מסכימה למצב הזה שבו קיים סביבה מנגנון שכול תכליתו הוא השמדתה. האבסורד הופך מקברי כאשר מכניסים למשוואה את העובדה שהאוכלוסיית ישראל היא אוכלוסייה שניצלה מניסיון השמדה לא מזמן. אשור נפלה, בבל נפלה, פרס נפלה, הפרעונים, היוונים, הרומאים, הביזנטים, הערבים, העותמנים, הבריטים, גם ישראל תיפול. ההבדל הוא שכאשר ישראל תיפול, לא רק הישות הפוליטית תפסיק להתקיים, אלא העם כולו. ירון הירש שחר